Wat geloven wij?

God is de Schepper: van liefde, van alles wat is. We zijn diep onder de indruk van de schoonheid en veelzijdigheid van de schepping. We zien daarin Gods hand, zijn veelzijdigheid. Tegelijk zien we hoeveel er stuk is in de wereld. Het goede is niet vanzelfsprekend. Er is kwaad dat telkens weer de kop opsteekt, heel dichtbij en wereldwijd.

In die soms donkere wereld, houden wij vast aan Jezus die ons hoop geeft. Hij was Gods Zoon, een deel van hem. Maar Hij werd ook mens. Hij hield van zijn vrienden, net als wij. Hij had verdriet, net als wij. Hij stierf aan het kruis om datgene te dragen wat wij verkeerd doen. Door hem worden vergeving en herstel realiteit.

Er is een nieuw leven met God mogelijk, in de voetsporen van Jezus. In de kerk willen we dat nieuwe leven met elkaar oefenen. We halen onze inspiratie daarvoor uit Gods boek: de Bijbel. We willen samen eerlijk, oprecht en liefdevol leven met de mensen om ons heen en met de schepping.

De gemeente

Als gemeente willen we een veilige plek zijn voor iedereen. God is met alle mensen bewogen. Wij delen zijn liefde graag met anderen in de wereld en in de wijk.

We zijn er graag voor de mensen in onze omgeving.

In de diensten bidden we voor elkaar en leven we met elkaar mee in mooie en moeilijke tijden. We zijn heel verschillend, maar ons leven met Jezus verbindt ons.

De Nederlandse Gereformeerde kerken

De Westerkerk is vanouds een Gereformeerde Kerk vrijgemaakt. Na een fusie met een ander kerkgenootschap noemen we ons sinds 2023 een Nederlandse Gereformeerde Kerk. Meer informatie over de Nederlandse Gereformeerde Kerken vind je op de landelijke website.

Cultuur

In de Westerkerk zien we de Bijbel als het Woord van God en heeft Jezus een centrale plek. Iets van eerbied zul je dus zeker proeven als je een kerkdienst bezoekt. Daarnaast hechten we aan een sfeer van ongedwongen kerk zijn.

De kerkdiensten zijn gericht op het versterken en uitleven van je geloof, heel praktisch dus.

In de ene dienst speelt het orgel en zingen we wat oudere liederen, in de andere dienst begeleidt de Westerkerk-band het zingen en zijn de liederen eigentijds.

Er is ruimte voor eigen initiatief: geregeld staan er dus gemeenteleden op het podium om iets bij te dragen of te vertellen.