Veelgestelde vragen

Waar wonen de leden van de Westerkerk?

De meeste leden van de Westerkerk wonen in de wijken Soesterkwartier, Schothorst en Gildekwartier. Maar ook daarbuiten zijn Westerkerkers te vinden. We hanteren geen geografische grenzen.

Is de Westerkerk ook een kerk voor kinderen en jongeren?

Ja! Er zijn ontzettend veel kinderen in de Westerkerk, voor wie we elke zondag ook een moment aandacht hebben in de dienst. We steken veel energie in het kinder- en jongerenwerk van geloofsonderwijs tot kinderkampen. Janine, onze pastoraal werker voor jongeren en jongvolwassenen, is de drijvende kracht hierachter.

Voor de 0 tot 4-jarigen is er crèche.
Voor de 4 tot 12-jarigen is er op zondagmorgen geregeld kinderbijbelgroep. Het verschilt per week welke groepen aan de beurt zijn. De kinderen gaan net voor de preek de kerk uit en keren rond de collecte terug.
Voor 12 tot 18-jarigen is er geloofsonderwijs en club, aangevuld met andere leuke activiteiten, zoals een running dinner bij Westerkerkers.
Voor 18-plussers zijn er kringen en activiteiten, soms onder begeleiding van een van onze pastores.

Elke jongere kan tijdens de tienerjaren mee met onze tweejaarlijkse diaconale reis naar Roemenië, een geweldige ervaring!
Ben je een jongere met muzikaal talent? Wellicht is er een plekje voor je in de Westerkerk-band!

Kan ik naar de kerk komen als ik fysiek beperkt ben of psychisch ziek?

Zeker. Er is een invalidetoilet aanwezig bij de ingang aan de Dollardstraat. Zo mogelijk zorgen gemeenteleden voor vervoer (onder andere vanuit verzorgingshuis De Koperhorst) of ondersteuning. De rustigste zitplaatsen vind je boven op de galerij.

Ik weet niet zeker of ik geloof. Ben ik welkom in de Westerkerk?

Iedereen is welkom. De een gelooft vol overtuiging, de ander zoekt en twijfelt. We geloven dat God ons aan elkaar geeft om samen kerk te zijn.

Ik reken mezelf tot de lhbti+-gemeenschap. Ben ik welkom in de Westerkerk?

In de Westerkerk geven we al jaren ruimte aan broers en zussen die in liefde en trouw met iemand van hetzelfde geslacht samenleven. In 2023 heeft de Westerkerk uitgesproken dat lhbti’ers met een relatie in de Westerkerk ook ouderling of diaken kunnen worden. Relaties kunnen een zegen ontvangen. De Westerkerk is geregistreerd op wijdekerk.nl.